Autorka, ktorá bývala v Paríži prvých dvadsať rokov života, sa veľmi dobre zorientovala v požiadavkach na konzumný nenáročný príbeh, v ktorom využila rôzne elementy typické pre tzv. ľahkú literatúru pre ženy. Je tam láska, manželské nešťastie, smrteľná nehoda, nedostatok peňazí, opustenosť, ale napriek tomu pokračujúce priateľstvo zo šťastného obdobia, ktoré drží hlavnú ženskú postavu nad vodou.

Život v Paríži ako pozadie a v ňom romantický štýlový dom, ktorý sa stáva útočiskom pre ľudí s vážnymi problémami. V každom prípade to nie sú klasické skrachované existencie, len manželka s deťmi, ktorá ušla z hrdúsiaceho prostredia na americkom Západnom pobreží, iná mladá Američanka tiež gniavená životným štýlom s akútnou diagnózou mentálnej anorexie, z ktorej  ju nové životné prostredie možno zachraňuje…a ku tomu bohémsky umelecký maliar v tvorivej kríze.

Seriózne ťažké situácie, z ktorých by sa mali protagonisti vymotávať  len s obtiažami v zmysle bežných reálnych rozmerov, sa tu stávajú elementami stavby deja ako u Rosamunde Pilcherovej, známej tvorkyne romantickej ženskej literatúry. Skutočnými hodnotami tohto príbehu sú psychologické problémy, ktoré autorka vie temer odborne vyberať a stvárňovať.

Možno práve preto sa z bežného slaďáku nebadane postupne vynára ľahší psychologický román schopný zaujať a donútiť človeka odložiť ho až po prečítaní poslednej vety.

Život v Paríži je tu zrejme príliš zromantizovaný, no ale záleží na tom, aké obrázky zo života si rozprávač vyberá a ako ich zoraďuje. Autorkiným zámerom nebolo napísať druhýkrát „Zabijáka“ ( od Zolu) len ľahší romantický koktejl, dajme tomu ako prázdninové čítanie na pláž alebo do horskej chaty.

Český preklad anglického originálu bol urobený starostlivo a s prehľadom, frazeologické pasce z originálu s úspechom obídené a preložené do češtiny so zjavným citom.

Román od Corine Gantz: Skryto v Paříži, nakladateľstvo Motto,Praha, ISBN 978-80-267-0825-4

Román Skryto v Paříži (recenzia)https://svetvpreklade.sk/wp-content/uploads/2017/02/SkrytoVParizi-e1487300430807.jpghttps://svetvpreklade.sk/wp-content/uploads/2017/02/SkrytoVParizi-e1487300430807.jpgadminKultúraRecenzieFrancúzsko,LiteratúraAutorka, ktorá bývala v Paríži prvých dvadsať rokov života, sa veľmi dobre zorientovala v požiadavkach na konzumný nenáročný príbeh, v ktorom využila rôzne elementy typické pre tzv. ľahkú literatúru pre ženy. Je tam láska, manželské nešťastie, smrteľná nehoda, nedostatok peňazí, opustenosť, ale napriek tomu pokračujúce priateľstvo zo šťastného obdobia, ktoré drží hlavnú...