Britská informačná sieť Sky News oznámila v stredu 9. marca, že vlastní dokumenty organizácie Islamský štát obsahujúce mená 22 000 členov džihádistickej organizácie. Bývalý člen IŠ jej odovzdal USB kľúč obsahujúci súbory, ktoré ukradli šéfovi vnútornej polície tejto organizácie. Sieť oznámila, že o tom informovala britské štátne orgány. Súbory označujú mená, adresy a čísla telefónov brancov, ktoré sa nachádzajú vo vyplnených formulároch občanov z 55 krajín, ktorí vstúpili do IŠ. Okrem iného zahŕňajú viac ako dvadsať otázok, ako napríklad krvnú skupinu, dievčenské meno matky, úroveň pochopenia šaríe (islamské právo) alebo meno sprostredkovateľa z IŠ majúceho povolenie vstupovať na územie kontrolované hnutím. Sýrska informačná stránka “Zaman Al-Wasl” oznámila, že je vlastníkom týchto údajov už od januára pred vysielaním tohto dokumentu v stredu. Zaman Al-Wasl oznámil, že má prístup k 22 000 menám, zmieňuje však aj množstvo duplicity a opakovaní v ňom a upresňuje ho na konečný počet 1700 identít. Zvýšenie predajnej ceny Po prvých analýzach francúzskych expertov tajných služieb sa javí, že dokument získaný Sky Newsom je výsledok montáže prvkov pochádzajúcich z viacerých zdrojov. Nejednalo sa dokonca ani o jediný jasne identifikovaný súbor pochádzajúci od tajnej služby IŠ, ale o “patchwork” - celok z mnohých častí. Určité mená už figurovali na iných zoznamoch a sú prístupné na špecializovaných weboch. Tento kus mal, z iného pohľadu, obohatenie…
Pokračovať v čítaní