Marian_KotlebaFrancúzske denníky si okrem Le Monde nevšímajú príliš slovenské volebné výsledky. Le Monde zverejnil komentár k udalosti, v ktorom si všíma veľmi fragmentovaný parlament na viacero politických strán a stranu Smer, ktorá so svojimi 28,8 % hlasov riskuje, že nezostaví vládu. Le Monde tiež konštatuje, že do parlamentu sa dostala extrémna pravicová nacionalistická strana po prvý krát v histórii tohto štátu, čo môže spôsobiť Slovensku v júli, kedy prevezme štafetu predsedníctva EÚ, ťažkosti.

Le Monde tiež v krátkosti uvádza politickú históriu 51-ročného Roberta Fica a komentuje jeho volebnú kampaň založenú na odmietnutí prijímania migrantov na Slovensku, hoci na verejnú mienku počas volieb to malo slabý dopad. Tiež spomína zníženie počtu kresiel Smeru v parlamente z 83 na 49 terajších.

Podrobnejšie sa zaoberá štatistikou ďalších strán, ktoré sa prepracovali do parlamentu. Le Monde si tiež všimol politického analytika Samuela Abrháma, ktorý predpokladá tvorbu novej vlády ako zdĺhavú a trvajúcu týždne až mesiace.

Le Monde podčiarkuje premiérove negatívne názory na zlyhávajúci multikulturalizmus a sankcie voči Ruskej federácii a tiež na migračné kvóty v EÚ. Zároveň spomína, že v týchto názoroch nie je Robert Fico vo východnej Európe izolovaný. Súhlasné výroky s Ficom mal Jaroslav Kaczynski, Viktor Orbán a prezident ČR Miloš Zeman.

Britský The Guardian napísal obšírnejšiu informáciu o Kotlebovej strane „Slovenské voľby: krajná pravica vyhrala prvé kreslá“. Považuje Kotlebove víťazstvo za oživenie tieňov minulosti a militantných členov strany v uniformách v štýle druhej svetovej za nacistické bábky, ktoré vyhrali sedadlá v parlamente po prvýkrát. Konštatuje, že analytici hovoria, že krajná pravica zúročila antiimigračnú rétoriku hlavnoprúdových strán vrátane Smeru.

Guardian cituje Dalibora Roháča z „American Enterprise Institute“, ktorý vraví, že „ Robert Fico zastáva jeden z najtvrdších postojov voči migračnej kríze spomedzi európskych politikov, ale výsledok nebol, že sa dostali extrémisti pod jeho kontrolu, ale extrémisti sa dostali do parlamentu“.

Guardian konštatuje, že členovia bývalej Slovenskej pospolitosti oblečení v čiernych uniformách pripomínajúcich nacistickú éru a Hlinkovu gardu sa po prvýkrát zverejnili na spomienkovej slávnosti Slovenského štátu vedeného katolíckym kňazom Jozefom Tisom, ktorý dovolil deportovať desiatky tisíce slovenských Židov do koncentrákov. Spomenul aj to, že táto strana bola v roku 2006 zakázaná.

Guardian si tiež všimol zmenu Kotlebovho imidžu, keď si prezliekol uniformu za bundu a antirómske akcie zmenil za antiimigračné a antikorupčné, no jeho nová strana sa priraďuje naďalej k nacistickej ideológii a vyznáva anti-európske názory a je proti NATO. Guardian tiež cituje jeho stúpenca Milana Uhríka, ktorý nepovažuje Kotlebovu stranu za nacistickú.

Toto boli ľavicové médiá všímajúce si „socialistickú stranu“, ktoré sa relatívne presne orientujú v reáliách slovenskej politickej scény. Pravicový britský denník toho však o aktuálnej situácii na Slovensku veľa nevie.

Britský The Telegraph, ktorý spomína slovenského premiéra, čo stratil väčšinu kresiel a tiež píše o Bruseli, ktorý bude pozorovať ako slovenská protimoslimsky zameraná vláda pripravuje svoje predsedníctvo v EÚ a údajne nechce dovoliť ani jednému moslimovi vstup do krajiny.

text: reakcia SvP, fotodokumentácia: Wikimedia Commons

Európska tlač komentuje nástup krajnej pravice do NRSRhttp://svetvpreklade.sk/wp-content/uploads/2016/03/Robert_Fico_official_gov_portrait-e1457301387641.jpeghttp://svetvpreklade.sk/wp-content/uploads/2016/03/Robert_Fico_official_gov_portrait-e1457301387641.jpegadminPolitikaSlovenskopolitika,SlovenskoFrancúzske denníky si okrem Le Monde nevšímajú príliš slovenské volebné výsledky. Le Monde zverejnil komentár k udalosti, v ktorom si všíma veľmi fragmentovaný parlament na viacero politických strán a stranu Smer, ktorá so svojimi 28,8 % hlasov riskuje, že nezostaví vládu. Le Monde tiež konštatuje, že do parlamentu sa dostala extrémna pravicová...