Charlie Hebdo po vyvraždení svojej redakcie dosahuje očakávané vysoké zisky z predaja. Vydanie zo 14. januára týždeň po teroristickom útoku sa predalo v náklade 7 miliónov výtlačkov. Týždenník obvykle dosahoval počet predaných výtlačkov do 35 tisíc kusov týždenne.
Podľa Le Monde sa pod zvýšený predaj podpísal odber firmami, inštitúciami alebo kolektívmi. To je prípad Air France, ktorá kúpila 20 000 kusov pre svojich cestujúcich.
Výnosy z predaja budúceho čísla budú celé venované rodinám obetí. Distributéri časopisu sa zrieknu svojej prirážky, ktorú venujú tiež pozostalým zavraždených novinárov.
Okolnosti okolo Charlie Hebdo jasne naznačujú názor verejnej mienky – okrem islamskej menšiny – na smerovanie vnútornej politiky Francúzska. Je jasné, že tu nejde o lásku k latrínovému humoru, ktorý je vlastný tomuto časopisu, ide o hodnoty západu v rámci slobody slova a názoru na to, aký životný štýl si predstavujú mať Francúzi. Vnucovanie rôznych multi-kulti zákonov, koré napríklad zakazujú verejné vystavovanie betlehemov či krížov, má svoj významný podiel na naštvanosti veľkej časti voličov.
Charlie Hebdo sa úspešne zotavil zo svojho temer undergroundového existovania a stal sa z neho hlavnoprúdový časopis. Zostáva však otázka bez odpovede. Bolo to hodné dvanástich životov?
Zdroj: francúzska tlač
Text:redakcia Svet v preklade

https://svetvpreklade.sk/wp-content/uploads/2015/01/CharlieHEBDO.jpghttps://svetvpreklade.sk/wp-content/uploads/2015/01/CharlieHEBDO-300x267.jpgadminPolitikaCharlie Hebdo,Francúzsko,islamCharlie Hebdo po vyvraždení svojej redakcie dosahuje očakávané vysoké zisky z predaja. Vydanie zo 14. januára týždeň po teroristickom útoku sa predalo v náklade 7 miliónov výtlačkov. Týždenník obvykle dosahoval počet predaných výtlačkov do 35 tisíc kusov týždenne. Podľa Le Monde sa pod zvýšený predaj podpísal odber firmami, inštitúciami alebo...